استودیو UnPLUG tools پلاگین جدید TopoWrap را برای Maya منتشر کرد

استودیو UnPLUG tools که ابزارها و گردش کار مفیدی را برای Autodesk maya ایجاد می‌کند، به تازگی پلاگین جدید TopoWrap را منتشر کرده است. این پلاگین جدید به منظور بازگرداندن اسکن‌های سه بعدی در مایا منتشر شده است که در ادامه به جزییات بیشتر آن خواهیم پرداخت.

معرفی پلاگین جدید TopoWrap برای مایا

ابزار TopoWrap به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا مدل‌های دقیق و قالب بافت را از داده‌های یک مدل خام اسکن کرده و با وضوح بالا ایجاد یا بسته بندی کنند. پلاگین جدید TopoWrap فرآیند تبدیل اسکن سه بعدی خام به مش‌هایی با وضوح پایین و توپولوژی مناسب برای استفاده در انیمیشن یا کارهای عمومی CG را ساده‌تر می‌کند.

پلاگین جدید TopoWrap، مانند ابزار مستقل Russian3Dscanner در tool Wrap قادر است تا نسبت‌های اسکن سه بعدی با وضوح بالا را به مدل پایه با وضوح پایین‌تر منتقل کند. در نهایت مش بدست آمده، ظاهر کلی اسکن اصلی را حفظ می‌کند اما دارای شمارش و توپولوژی برای انیمیشن و رندر مناسب‌تر است. استودیو UnPLUG tools، پلاگین جدید خود را به عنوان ابزاری برای پیاده‌سازی ساده‌تر در مایا توصیف می‌کند که از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار بوده است.

کاتالوگ

گردش کار در این افزونه به شناسایی نقاط متناظر در مدل منبع و مدل هدف توسط کاربر متکی است. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از ابزار Paint Relax، زبری سطح را به صورت دستی صاف کنند. پلاگین TopoWrap همچنین می‌تواند نقشه‌های texture را از اسکن اصلی بدست آورد. در حال حاضر ایستگاه‌های از پیش تنظیم شده‌‌ی رزولوشن 1K، 2K و 4K برای استفاده در مش با رزولوشن پایین وجود دارد.

قیمت‌گذاری و سیستم مورد نیاز

استودیو UnPLUG tools، پلاگین جدید TopoWrap 1.0 خود را برای Maya 2016 به بالا در سیستم‌عامل‌های Windows ، Linux و macOS در دسترس قرار داده است. شایان ذکر است که هزینه‌ی دسترسی تک کاربره به این پلاگین ۴۵ دلار بوده و هزینه‌ی مجوزهای چند کاربره از ۷۰ دلار برای دو کاربر تا ۵۰۵ دلار برای کاربران نامحدود است. این ابزار جدید برای هنرمندان 3D بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

 

 

منبع:dfmrendering.com

بازنشر: رسانه جهان معماری

پست های مشابه

دوازدهمین دوره جایزه آرکیتایزر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

همایش ملی |میراث معماری معاصر ایران|

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

طرح پیشنهادی حائل مجموعه تئاترشهر

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “