در جدیدترین بنچمارک ها : پردازنده Core i9-12900K قوی‌تر از Ryzen 9 5950X در رندرینگ

پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل موسوم به Alder Lake-S نیامده طوفان به پا کرده‌اند؛ پردازنده Core i9-12900K که از جمله پرچمداران گروه است، حتی در نمونه مهندسی و بدون استفاده از فرکانس‌های بوست خود، پردازنده‌های پرچمدار Ryzen 5000 را به سادگی آب خوردن شکست می‌دهد!

به نظر می‌رسد که پس از چند سال در نهایت اینتل خانه تکانی کرده و برگ برنده خود را رو کرده است. این کمپانی در ماه‌های آتی و به زودی پردازنده‌های نسل دوازدهم خود با نام آلدر لیک را راهی بازارهای جهانی خواهد کرد. پردازنده Core i9-12900K از جمله آنها است که دارای 8 هسته کوچک و 8 هسته بزرگ است. سی پی یو Core i9-12900K می‌تواند به فرکانس بوست 5.3 گیگاهرتز دست پیدا کرده و یک تراشه قدرتمند برای سیستم‌های رده بالای مهندسی و ایستگاه کاری به شمار می‌رود.

کاتالوگ

برخی از کاربران و عوامل سخت افزاری که موفق به دریافت یک نمونه از پردازنده Core i9-12900K شده‌اند، ادعا می‌کنند که این CPU در بنچمارک به سادگی رقبای خود از AMD را چه در تک و چه در تمام هسته شکست می‌دهد. Core i9-12900K در بنچمارک Cinebench R20 سریع‌تر از پردازنده 16 هسته‌ای Ryzen 9 5950X ظاهر شده و همگان را شگفت زده کرده است.

 

این اولین پردازنده اینتل با بیش از 10 هسته در کلاس خانگی است که پس از چند سال معرفی می‌شود. این CPU بدون اورکلاک و با فرکانس‌های معمول خود، در Cinebench R20 موفق به کسب امتیازهای 810 برای تک هسته و 11600 برای تمام هسته شده است. این در حالی است که Ryzen 9 5950X همین بنچمارک را با امتیازهای 641 برای تک هسته و 10234 برای تمام هسته به اتمام رسانده است.

پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل از لیتوگرافی 10 نانومتری بهره برده و این در حالی است که پردازنده‌های AMD ZEN3 از لیتوگرافی 7 نانومتری استفاده می‌کنند. بهبود معماری، کاهش لیتوگرافی، افزایش تعداد هسته‌ها، بالا بردن فرکانس‌ها و… منجر به افزایش شدید توان IPC در CPU های جدید اینتل شده است.

باید دید که آیا AMD می‌تواند بار دیگر به شکست اینتل فکر کند؟ Cinebench R20 بنچمارکی است که دقیقاً محیط برنامه‌های رندرینگ و مهندسی را شبیه سازی کرده و پردازنده را از این منظر مورد تحلیل قرار می‌دهد. در نتیجه نتایج آن برای مهندسان، تولید کنندگان محتوا و … بسیار مهم است.

 

 

منبع:dfmrendering.com

بازنشر: رسانه جهان معماری

پست های مشابه

ورکشاپ انتقال تجربه: فرایند مداخله، غیاب تدریجی ماده

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

مرمت «امامزادگان کلنجین» شهرستان آوج آغاز شد

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

بازدید از برگزاری مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی ساختمان در تهران 

برای رفتن به صفحه این پست روی دکمه زیر کلیک کنید
مشاهده پست

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “