ویلای دماوند-خانه رویداد

ویلای دماوند-خانه رویداد

حسین نمازی، مجتبی تسلط

استان تهران

ویلای دماوند-خانه رویداد

حسین نمازی، مجتبی تسلط

استان تهران

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
اطلاعات پروژه
نام پروژه :
ویلای دماوند-خانه رویداد
موقعیت پروژه :
استان تهران
آدرس پروژه :
دماوند، به سمت چشمه اعلا، خیابان اوره
معمار مسئول :
حسین نمازی، مجتبی تسلط
تیم طراحی :
مرضیه مهران فر، مهدی عرب عامری
گرافیک و پرزانته :
مرضیه مهران فر
تاریخ آغاز پروژه :
1397
تاریخ پایان پروژه :
1397
مساحت زمین ( متر مربع ) :
180
مساحت زیر بنا ( متر مربع ) :
800
دسته بندی کاربری :
مسکونی
تیم اجرایی :
مهدی عرب عامری
تاسیسات الکتریکی :
علیرضا محبوب
تاسیسات مکانیکی :
علیرضا محبوب
كارفرما :
علیرضا محبوب
عکاسی پروژه :
استودیو دید
جوایز کسب شده :
  • تقدیر شده جایزه معمار، در بخش بازسازی، ۱۳۹۸
توضیحات فارسی

بازسازی ویلای دماوند-خانه رویداد
نقطه آغاز این پروژه بازدید از ویلای یکی از دوستان بود که در دماوند واقع شده بود و با وجود آنکه در زمین مناسبی قرار داشت بدلیل ساختمان قدیمی و غیر اصولی پتانسیل بهره‌وری برای مهمانی و نیز گذراندن آخر هفته‌های دلچسب را نداشت و درخواست این دوستمان از ما آن بود که آیا می‌شود بدون افزایش سطح اشغال و دست زدن به نما فضای مناسبی بوجود آورد؟. زیرا سالن بسیار کوچک است و امکان پذیرایی از مهمان و برپایی جشن را ندارد.

در واقع ما باید بدون افزایش سطح اشغال و تغییر پلان، به سالن بزرگتری میرسیدیم. از آنجا که امکان گسترش افقی نداشتیم و بدلیل دیوارهای باربر نمی‌توانستیم چندان تغیری در پلان بوجود بیاوریم، برای حل این مسأله گسترش عمودی و اضافه کردن فضای زیر شیروانی را در دستور کار قرار دادیم  و شروع کار برای ما از حذف کردن به جای ایجاد کردن آغاز شد.و با این تکنیک توانستیم فضای کلی سالن را بزرگ کنیم  و ارتفاع سقف رو افزایش دهیم و نیز دو فضای کناری به سالن در طبقه‌ی دوم اضافه کردیم که هم کم بودن مساحت سالن تا حدی جبران شود و هم به خواسته‌ی خود برای داشتن چند فضای کناری مستقل و یک راه پله مرتبط به سالن برسیم و در ادامه با جابجا کردن درب ورودی هم چند متر مساحت مسقفی که خارج از محدوده داخلی بود را به مساحت ساختمان افزودیم و توانستیم  نحوه‌ی ارتباط مخاطب را آنگونه که نیاز بود شکل دهیم.

یکی دیگر از مسائل ما ارتباط داخل و بیرون بود که با بلند کردن سقف و نیز با برداشتن دیوار بین سالن و تراس و تمهیدات سازه ای و جایگزین کردن آن با شیشه و یکسان کردن کف سالن با تراس به این کار رسیدیم.ودیگر آنکه از خانه‌ قدیم شومینه هم برایشان ارزشمند بود ، که آنرا نیز با طراحی جدید در مکان قبلیش حفظ کردیم.

English Description

Roydad mansion – A Villa Refurbishment in Damavand
An old style Villa, with stylish bearing walls over 2 floors, within Damavand district,  needed a fresh structural and architectural attention. The requirements were, to keep the existing building’s boundaries, providing a larger living room and reception area, in ground floor, for a family to enjoy their weekends. In addition, the design should provide a higher ceiling for the newly designed reception/living room.

Taking into account, the building regulations and the client’s requirements, we started sculpting the house around the desired programs, thereby playing with the fundamental architectural elements and principles (form, space, etc.), taking away the usual references by using different ceiling heights, light and other elements. Therefore, three approaches were proposed in our design. First, by imputing an “Open kitchen reception area” in first floor,  which serves as the spatial core.

Next was, while employing the building’s old structural elements, strengthening some part of the structure, developing and converting the loft and provide Last but not least, was to “ provide a flow between internal and external spaces of the building “ by taking the structural design in place, carefully removing the external wall between the balcony and living room and replace it with glass bi-folding doors, and level up the balcony to living room to provide a nice flow.

The final touches,  gave the villa, an extended entrance hallway, and a newly designed chimney to match the contemporary designed mansion,  which provided a warm and welcoming atmosphere to guests.

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “