لوگو رسانه جهان معماری

پریور در فستیوال ۰۸ | Installation Prior at Concéntrico 08

پریور در فستیوال ۰۸ | Installation Prior at Concéntrico 08

استودیو اسکال | S K U L L studio

لوگرونیو، اسپانیا

پریور در فستیوال ۰۸ | Installation Prior at Concéntrico 08

استودیو اسکال | S K U L L studio

استان لوگرونیو، اسپانیا

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
توضیحات فارسی

معمار: S K U L L studio

سال: 2022

مساحت: 81 متر مربع

شهر: لوگرونیو

کشور: اسپانیا

عکاس: Josema Cutillas, Bet Orten


توضیحات پروژه ارائه‌شده توسط معماران: (متن ترجمه شده از انگلیسی)

پروژه‌ی «پریور» آزادانه پیوندی برقرار می‌کند میان مشاهدات برگرفته از حوزه‌های علوم عصب‌شناسی و فرایند طراحی نصب‌های بازی. طرح‌ریزی فضایی با هدف مشخص تحریک عملکردهای گوناگون دستگاه جسمی و ذهنی انسان انجام گرفته است. ترکیب احساسات دیداری و لمسی در یک سناریوی موازی، بازدیدکننده یا مشارکت‌کننده را به وضعیتی غیرمعمول هدایت می‌کند. حاصل این تحریک، واکنشی گسسته و برهم‌زننده است که فرایند سازگاری موجود زنده را آغاز می‌کند. سازگاری سازوکاری کلیدی است که بازی، یادگیری و ادراک یک اثر هنری را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

این شیء در مکانی منحصربه‌فرد نصب شده که تنها در طول این سال برای بازدیدکنندگان جشنواره قابل دسترسی است. در پاییز امسال، در این قطعه زمین، عملیات ساخت یک مرکز فناوری جدید به طراحی «کنگو کوما» آغاز خواهد شد. پژوهش در حوزه‌ی فرایندهای یادگیری نشان داده است که اثربخشی یادگیری زمانی چندبرابر می‌شود که بیرون از محدوده‌ی آسایش رخ دهد. این پدیده به «خطای پیش‌بینی» مربوط می‌شود.

رنگ‌ها در ترکیب با طرح فضایی، دستگاه حسی را تحریک و دچار عدم تعادل می‌کنند. مغز انسان در سازمان‌دهی خود نسبت به فضا بر پایه‌ی «پیش‌فرض‌ها» عمل می‌کند؛ پیش‌فرض‌هایی که می‌توان آن‌ها را به‌منزله‌ی نقاط لنگر حسی درک کرد ــ دیداری، شنیداری، لمسی و غیره. «پریور» سپس بنیانی را برای توسعه‌ی یک الگوی پیش‌بینانه شکل می‌دهد. الگوی پیش‌بینانه، تصوری از وضعیت جهان فیزیکی است. اگر ناسازگاری‌ای میان این تصور و وضعیت واقعی رخ دهد، با چیزی مواجه می‌شویم که آن را «خطای پیش‌بینی» می‌نامیم.

لایه‌های فضایی. ترکیب‌بندی رنگی اثر برای تأثیرگذاری بر حس بینایی طراحی شده است. رنگ‌های مستقیم و اشباع که در ریتمی نامنظم، یکی پس از دیگری کنار هم قرار گرفته‌اند، تا حدی می‌لرزند که چشم‌ها را درگیر و مغلوب می‌کنند. لایه‌ی دیگری ــ که به هیچ‌وجه صرفاً خیالی نیست ــ از ترکیب رنگی، به‌واسطه‌ی طراحی و در قالب بازی با فیلترهای رنگی، تقویت می‌شود.

 

جهت دسترسی به پروژه‌های بیشتر به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “