لوگو رسانه جهان معماری

پاویون ایمپاستور | Impostor Pavilion

پاویون ایمپاستور | Impostor Pavilion

Les Malcommodes

کانادا، کبک‌سیتی

پاویون ایمپاستور | Impostor Pavilion

Les Malcommodes

استان کانادا، کبک‌سیتی

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
توضیحات فارسی

معمار: Les Malcommodes

سال: 2017

مساحت: 19 متر مربع

شهر: کبک‌سیتی

کشور: کانادا

عکاس: Simon Parent


توضیحات ارائه‌شده توسط معماران: (متن ترجمه شده از انگلیسی)

هدف این پروژه، به چالش کشیدن رابطه‌ای بود که مردم کبک با میراث معماری ساخته‌شده‌ی خود دارند. ما در تلاش بودیم تا عنصری متمایز خلق کنیم، عنصری که در تضاد با محیط به‌شدت توریستی‌ای باشد که آن را مورد پرسش قرار می‌دهد. گذرگاه یکپارچه‌ی صورتی‌رنگ، توهم عبوری را ایجاد می‌کند؛ این فضا تجربه‌ای رنگارنگ و غوطه‌ورکننده به بازدیدکننده ارائه می‌دهد که او را وارد جهانی متفاوت می‌سازد که از دل یک اثر معماری تاریخی عبور می‌کند.

سوراخ‌های موجود در ساختار، صدها پرتو نور را بسته به گردش خورشید به درون فضا وارد می‌کنند. در انتهای این گذرگاه، یک آینه‌ی شیب‌دار پشتِ قاب‌ها را بازمی‌تاباند که به رنگی دیگر رنگ‌آمیزی شده‌اند تا توهمی از تداوم را ایجاد کند. به نظر می‌رسد که بتوان از این استحکامات غیرقابل عبور گذر کرد، چرا که زاویه‌ی آینه تصویر ما را پنهان می‌کند و مسیری متفاوت را به نمایش می‌گذارد.

باتری سلطنتی در اصل یک سنگر نظامی در جبهه‌ی رودخانه‌ی سنت‌لوران بود. این دژ در پایان قرن هفدهم ساخته شد و هدف آن محافظت از قلمرو و منابع آن در برابر تهاجم بود.
با این حال، در گذر زمان، این ساختار از منظرگاه ساحلی شهر کبک ناپدید شد. به مرور زمان که بلااستفاده و کاملاً رها شده بود، رو به زوال رفت و در نهایت زیر لایه‌های پی‌درپی آسفالت مدفون شد. تنها در سال ۱۹۷۷ بود که این سازه به‌طور کامل از دل خاک بیرون آورده شد و بازسازی شد. امروزه، آب دوباره به‌صورت دوره‌ای به پای این استحکامات می‌رسد؛ و در همین لحظه‌هاست که بازمانده‌ی تاریخ گاه‌گاه معنای خود را بازمی‌یابد.

چرا چیزی را که خودمان رها کرده‌ایم دوباره بازسازی کرده‌ایم؟
به‌طور کنایه‌آمیز، آن خندق غیرقابل عبور دیگر وجود ندارد. پس نقش آن در شهر معاصر چه می‌شود؟ پروژه‌ی ایمپاستور می‌کوشد با ایجاد گذرگاهی جعلی درون باتری سلطنتی جعلی، اصالت این ناحیه را به پرسش بکشد؛ دو قطعه‌ی جعلی که در مواجهه با یکدیگر قرار می‌گیرند.

خندق جعلی، پل متحرک جعلی.
واقعاً چه کسی جعل‌کننده‌ی واقعی است؟
از اصالت چه چیزی در این منطقه باقی مانده است؟ باتری؟ گذرگاه؟ تصویر ما…؟

جهت دسترسی به پروژه‌های بیشتر به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “