لوگو رسانه جهان معماری

مرکز خرید بورلی | Beverly Center

مرکز خرید بورلی | Beverly Center

ماسیمیلیانو و دوریانا فوکساس | Massimiliano and Doriana Fuksas

ایالات متحده آمریکا، لس آنجلس

مرکز خرید بورلی | Beverly Center

ماسیمیلیانو و دوریانا فوکساس | Massimiliano and Doriana Fuksas

استان ایالات متحده آمریکا، لس آنجلس

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
توضیحات فارسی

معمار: Massimiliano and Doriana Fuksas

سال: 2018

مساحت: 220000 مترمربع

شهر: لس آنجلس

کشور: ایالات متحده آمریکا

عکاس: John Linden, Archivio Fuksas


توضیحات ارائه‌شده توسط معماران: (متن ترجمه شده از انگلیسی)

دفتر معماری و طراحی شهری فوکساس مستقر در رم، به رهبری ماسیمیلیانو و دوریانا فوکساس، به‌عنوان معمار طراحی پروژه نوسازی مرکز خرید بورلی (Beverly Center) در لس‌آنجلس، کالیفرنیا انتخاب شد. پس از ۳۴ ماه ساخت‌وساز و صرف بودجه‌ای معادل پانصد میلیون دلار، این مرکز بازطراحی‌شده رسماً در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۱۸ رونمایی شد. این مرکز خرید، یک ساختار عظیم هشت‌طبقه و یکپارچه است که در مرز منطقه بورلی هیلز و وست‌هالیوود قرار دارد و اکنون با پوششی سفید و براق از استاکوی بافت‌دار روی توری فلزی که در طول روز و بسته به زاویه دید، میزان شفافیتش تغییر می‌کند، خودنمایی می‌کند.

با توجه به ابعاد وسیع این پروژه در زمینی به مساحت حدوداً هشت جریب، مرکز بورلی می‌تواند به‌درستی به‌عنوان یک بلوک شهری در نظر گرفته شود. مقیاس بزرگ این مجموعه، رابطه میان نمای بیرونی و بافت پیرامونی را تقویت می‌کند. پیچ‌وتاب و درخشندگی سفید پوشش فلزی که کل محیط ساختمان را در بر گرفته، باعث جذب و بازتاب نور طبیعی می‌شود. نمای بیرونی در صبح‌ها آرام و شفاف، در بعدازظهرها پویا و با کنتراست شدید، و در شب به صورت کالیدوسکوپی نرم و موج‌دار به طول ۳۰۰ یارد که نورپردازی از پایین آن را روشن کرده، ظاهر می‌شود.

در فضای داخلی، چالش اصلی افزایش نفوذ نور طبیعی بود. برای این منظور، نورگیری سقفی به مساحت ۲۵ هزار فوت مربع با قوسی ملایم و عملکرد بالا اجرا شد که سه برابر بخش‌هایی از سقف قبلی که به آسمان باز بود را گسترش می‌دهد. بازآرایی بازشوهای کف موجب شد نور مستقیم خورشید با شدت یکنواخت به تمام طبقات، به‌ویژه طبقات پایین‌تر، برسد. جابجایی هوشمندانه این بازشوها، دید میان طبقات و نورگیر را به‌شدت بهبود بخشید. این نورگیر تقریباً در تمام طول سقف امتداد یافته و همچون رودی از نور عمل می‌کند که کناره‌های آن با صفحات فلزی درخشان پوشانده شده‌اند؛ رنگ‌آمیزی این صفحات با پوشش خودرو و براق پلاتینی انجام شده و شب‌ها با ریزسوراخ‌هایی نورپردازی‌شده برجسته می‌گردد. ترکیب نور طبیعی فراوان و کنترل‌شده با بازشوهای نفوذپذیرتر در کف‌ها، فضای داخلی مرکز خرید را به محیطی دلپذیرتر بدل کرده که ارتباط با فضای بیرونی در آن حفظ شده است.

حیاط مرکزی چهارطبقه، با صفحه‌نمایش نوری به ابعاد ۲۰ در ۳۵ فوت، بازطراحی شده تا فضایی انعطاف‌پذیر برای میزبانی رویدادها، نمایشگاه‌ها، نصب آثار هنری و تشویق بازدیدکنندگان برای گشت‌وگذار آزادانه در این مرکز باشد؛ مرکزی که برای دهه‌ها به‌عنوان مقصدی شاخص در دنیای مد برای ساکنان محلی، چهره‌های مشهور و بازدیدکنندگان بین‌المللی شناخته می‌شد. مسیرهای پیاده و سواره نیز به‌طور قابل توجهی ارتقا یافته‌اند. طراحی منظر خیابانی با گیاهان مقاوم در برابر خشکسالی، دسترسی پیاده یا با دوچرخه به مرکز را دلپذیرتر ساخته است. سامانه هوشمند پارکینگ نیز تجربه ورود و خروج به چهار طبقه پارکینگ را به‌شکل چشمگیری بهبود داده است. دفتر فوکساس نه‌تنها طراحی نمای جدید را برای ارتقای کیفیت زیبایی‌شناختی ساختمان بازاندیشی کرد، بلکه فراتر از نوسازی تصویر مرکز خرید، فضاهای گردهمایی جدیدی برای بازار لوکس ایالت کالیفرنیا ایجاد نمود.

جهت دسترسی به پروژه‌های بیشتر به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “