لوگو رسانه جهان معماری

اپل استور آی تک – آتلیه معماری فیروزمندان

اپل استور آی تک

احسان فیروزمندان

استان فارس

اپل استور آی تک

احسان فیروزمندان

استان فارس

ویدیو
ویدیو و انیمیشنی برای نمایش وجود ندارد
دیاگرام های طراحی
پلان و نما
مقاطع و جزییات
اطلاعات پروژه
نام پروژه :
اپل استور آی تک
موقعیت پروژه :
استان فارس
آدرس پروژه :
ایران، فارس، لار، شهرجدید، بلوار جوان
شرکت مشاور :
آتلیه معماری فیروزمندان
معمار مسئول :
احسان فیروزمندان
تیم طراحی :
آتلیه معماری فیروزمندان
گرافیک و پرزانته :
عبدالحمید عالی حسینی
تاریخ آغاز پروژه :
1398
تاریخ پایان پروژه :
1399
مساحت زمین ( متر مربع ) :
160
مساحت زیر بنا ( متر مربع ) :
160
دسته بندی کاربری :
تجاری
نوع تاسیسات سرمایشی :
اسپلیت
كارفرما :
علی گذشتگان
عکاسی پروژه :
احسان فیروزمندان
توضیحات فارسی

توضیحات پروژه

اپل استور آی تک، ساختمانی سه طبقه، واقع در نبش یکی از محورهای اصلی شهر جدید لار و تنها بنای تجاری سه طبقه‌ی این محور می‌­باشد. کارفرما پس از 8 سال فعالیت در این زمینه، تصمیم داشت فعالیت خود را گسترش دهد و بنای مذکور را جهت فروشگاه جدید خود انتخاب کرده بود.
جانمایی ساختمان و ویترین آن به گونه‌­ایست که ­عمق کم فروشگاه و عریض بودن ویترین باعث شده است، عابران سواره و پیاده به‌آسانی قادر به مشاهده‌ی کامل فروشگاه در طبقه‌ی همکف باشند. این مسئله به این میزان شایان توجه می‌­باشد که حل آن در دید و منظر شهری و همچنین یافتن الگویی استاندارد و همگام با تکنولوژی مورد نظر در فضای داخلی به نحوی که کارفرما قادر باشد در آینده، در دیگر شعب خود نیز آن را تکرار نماید، از چالش­‌های پیش روی ما در طراحی داخلی به­ شمار می­‌رفت.
در راستای رسیدن به الگوی مورد نظر و ایجاد تعاملات اجتماعی بیشتر مابین خریدار و کارکنان؛ طبقه‌ی همکف، شوروم اصلی، طبقه‌ی اول شامل بخش لوازم جانبی و تعمیرات تخصصی و طبقه‌ی دوم به بخش اداری و تولید محتوا اختصاص داده شد و همچنین ضمن ایجاد خوانایی هرچه بیشتر و پرهیز از شلوغی، ترکیب رنگ خاکستری (ام دی اف طرح استیل) به­ عنوان رنگ­ اصلی زمینه‌ی فروشگاه، میزها با ام ­دی ­اف طرح چوب (ام­ دی‌ ­اف روکش طبیعی چوب) در تمامی طبقات و سرامیک‌­های خاکستری رنگ در کف و بدنه، جهت حفظ هماهنگی کل مجموعه مورد استفاده قرار گرفت.
به جهت سهولت در سازماندهی محصولات و خرید مشتریان، تقسیم‌بندی مجزا مطابق با هر کالا، در دکور صورت گرفت و به مرکز فروشگاه نیز، میز لایو، جهت تست و نمایش محصولات جدید و مشاوره‌ی خرید اختصاص یافت که صندلی­‌های آن به شکلی ایده‌­آل، در تطابق بیشتر با فضا­­، طراحی و ساخته شده است و در پاسخ به روشنایی مجموعه، نورهای متمرکز به منظور نورپردازی شاخص محصولات و نور گسترده جهت کنترل سایه­‌ها و تامین نور کلی محیط در مرکز و قرینه میز لایو، تامین گردید.
با هدف دستیابی به فضایی با حس طراوت و نشاط و همچنین جلب توجه بیشتر عابران؛ در راستای دید ورودی به فروشگاه، در قسمت پشت میز فروش، با استفاده از دیوار سبز و فضای بیرون از فروشگاه (پیاده‌رو) کاشت دو نخل زینتی در نظر گرفته ­شد. راه‌پله‌ی مجموعه، به ­عنوان تنها دسترسی عمودی در پشت دیوار سبز، قسمتی از ویترین را در بر گرفته که از خیابان نیز قابل رویت می‌باشد؛ به­ همین سبب، جهت حفظ هارمونی رنگ در فضا، از ام­‌دی‌ا­ف طرح چوب در کفپوش پله، رنگ خاکستری در جداره‌­های آن و نورپردازی خطی در زیر دستگیره‌ی مسیر، جهت برانگیختن حس کنجکاوی کاربران استفاده گردید.
طبقه‌ی اول، چیدمان محصولات در تطابق با الگوی طراحی طبقه‌ی همکف (شوروم) تکرار شده است و همچنین جهت حفظ آرامش، اتاق تعمیرات به شکلی مخفی، در قسمت انتهای فروشگاه و پشت یکی از طبقات محصولات با تعبیه‌ی درب ورودی هم­خوان با جداره‌ها، در نظر گرفته شده است. طبقه‌ی دوم که به بخش اداری و تولید محتوا اختصاص خواهد یافت، در فاز بعدی طراحی مجموعه قرار دارد که در طراحی و اجرای آن، فضایی پویا و همگام با الگوی اصلی فروشگاه، مدنظر می‌باشد.

جهت دسترسی به پروژه‌های بیشتر به این صفحه از سایت مراجعه کنید.

English Description
There is no description for this item

نظرات پست

یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

” تمامی حقوق مادی و معنوی محتوا متعلق به پایگاه خبری جهان معماری می باشد “